.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرگ یک شهر چگونه اتفاق می افتد؟!
شمال نيوز: آخر با انصاف ها، چرا و برای چه در قلب شهر ساری که کمتر مسکونی است، با سلام و صلوات، یک دبیرستان سه هزار متری را کلنگ زدید که بعد از پایان کار هر روز حدّاقل دو هزار دستگاه اتومبیل شخصی را به وسط شهر بکشانید که دُردانه های بچه پولدارها را از اطراف شهر به آنجا بیاورند و ببرند؟ ...
مرگ یک شهر چگونه اتفاق می افتد؟!

شمال نيوز: وقتی در یک شهر، هر کس هر چه دلش خواست برای نام و نان خودش بر سر شهر بیاورد، این شهر هم آرام آرام خفه می شود و می میرد!!
کدام آدم معمولی و بومی و غیر بومی هست وقتی وارد ساری شد و راهش به خیابان فرهنگ رسید، جانش به لب نرسید؟!
چه کسانی اینهمه وقت و انرژی و حوصله و عمر مردم این شهر را در خیابان فرهنگ تلف کردند؟!
چه کسانی دشمنان این شهر و مردم شهر ساری بودند و هستند؟!

آنـهایی کـه سـبزه مـیدان سـاری را مثـل جیگر زلیخا پاره، پاره کردند، دشمنان ساری بودند و هستند!
آنهایی که سربازخانه بی سرباز ساری را آرام آرام به قصابی و بقالی و ...تبدیل کردند دشمنان ساری هستند!
آنهایی که اداره کل آموزش و پرورش استان وشهرستان و تربیت بدنی و باشگاه معلم و دبیرستان و دبستان را در زمینهای وقفی خیابان ساختند و بلای جان مردم شدند قطعاً دوستان ساری نبودند!
آنهایی که هر روز مجوّز پاساژ و برج های تجاری آدم خوار در خیابان فرهنگ صادر کردند و می کنند اصلاً با ساری دشمنی دارند!
و در آخرین دشمنی با ساری و در یک اتحّاد نا مقدس، استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش همه با هم ، آخرین نفس این مرکز شهر را هم گرفتند. و برای این دشمنی آشکار با ساری جشن گرفتند!

آخر با انصاف ها، چرا و برای چه در قلب شهر ساری که کمتر مسکونی است، با سلام و صلوات، یک دبیرستان سه هزار متری را کلنگ زدید که بعد از پایان کار هر روز حدّاقل دو هزار دستگاه اتومبیل شخصی را به وسط شهر بکشانید که دُردانه های بچه پولدارها را از اطراف شهر به آنجا بیاورند و ببرند؟

این چه کاری بود کرده اید؟ چرا شهرداری مجوز داد؟
چـرا اداره کـل آمـوزش و پـرورش کـه خـودش جای پارک اتومبیلهای خودش را ندارد و دیوار به دیوار اداره کل دبیرستان چند هزار متری می سازد که چه بشود؟

این دانش آموزان را فردا از کجا می خواهید بیاورید؟
چرا نوسازی مدارس این کار را کرد؟
ما در انتظار این هستیم که اداره کل آموزش و پرورش هم از خیابان فرهنگ به خارج شهر برود.
ما در انتظار بیرون رفتن استانداری از وسط شهر هستیم.
حالا شما می آئید در وسط شهر دوباره دبیرستان سازی می کنید که اصلاً نیازی به آن ندارد. سرتاسر خیابان فرهنگ چند تا محلّه داریم که این چنین دبیرستانی بخواهد.
خیابان فرهنگ که نیاز به این دبیرستان ندارد. دانش آموزان این دبیرستان از روزی که ایران دخت بود و بعد 15 خرداد شد همیشه از اطراف شهر می آمدند.
این دبیرستان همیشه دردسر ساز بود، ترافیک و نظم شهر را برهم می زد، پس چرا اینهمه در حق مردم شهر ساری ظلم می کنید؟
چرا می خواهید ساری بمیرد؟.
آقای امیری ساروی که مدیرکل آموزش و پرورش هستید شما به ساری و مردم آن بد کردید.
آقای سبحان فیروزیان ساروی که رئیس مدرسه سازان هستید شما به ساری خیلی جفا کردید.
آقای هادی ابراهیمی ساروی که معاون استاندار هستید شما هم کم لطفی به ساری دارید.
آقای حجازی شهردار سابق دلتان خنک شد؟ حالا فهمیدی که چه دستانی با ساری بر سر مهر نیست؟
آقای فرماندار و رئیس شورای شهر چرا در مراسم کلنگ زنی بودند و چرا حرفی نزدند؟.
آقای شجاعی نماینده مردم ساری، به اندازه آرای بچّه شهرها به حال ساری رحم کنید.
آقای محمد دامادی که نماینده ساری هستید، شما که بچّه ساری هستید، پس چرا ساکت شدید؟
و آقای عبوری شهردار ساری لطف کنید جلوی ساخت و ساز ویرانگر و مزاحم دبیرستان 15 خرداد را بگیرید. اینهمه به خودمان و به نسلهای بعدی ظلم نکنیم. به خدا خیابان فرهنگ، دبیرستان لازم ندارد.

حسين اسلامي ساروي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

لبیک 16 شهريور 1391
وقتی اتاق فکر تشکیل می دهید و می خواهید مشکلات و معضلات شهر ساری را بررسی کنید . بفرمایید این هم یک دلسوزی به جا برای شهر ساری!! حالا اگر مرد میدانی بررسی کنید؟
نا شناس 16 شهريور 1391
مرحبا حسين جون ، مگر اينكه يكي مثل تو باشه به داد ما برسه؟
كجايند مردان بي ادعا ...
نا شناس 16 شهريور 1391
من مي گم در استانداري را گل بگيريد بهتر است. چون تمام مشكلات از اونجا نشات مي گيرد
یحیی زاده 16 شهريور 1391
با سلام

من از شهر دیگر استان 13 سال در ساری هستم،در صورتیکه ما هر روز شاهد رشد شهرهای دیگر استان هستیم متاسفانه ساری در آتش عدم مدیریت می سوزد و به عنوان یک کارشناس خرد تحسین می کنم این برادر عزیز را که واقعیت ها را خیلی شفاف عنوان کردند. ان شا الله اوضاع به سامان برسد . دلیل اصلی این امور نداشتن تخصص لازم در مسولین علی رغم وجود تعهد می باشد. که این هردوی آنها لازم می باشد
لطيف 16 شهريور 1391
شهر با دانش آموز و مدرسه زنده مي شود آقاي اسلامي.شهر با بانك و پاساژ و... مي ميرد.شما كه فرهنگ دوست هستيد از نام خيابان پيداست كه بايد اصحاب فرهنگ صاحب آن باشند.شما از سوي ناكجاآباد نگاه مي كنيد كه مي گوييد با معلم و دانش آموز با ورود به خيابان فرهنگ شهر را مي كشند.متاسفم آقاي اسلامي:به جاي تكريم كساني كه اين مكان را به مدرسه مقدس مي شمارند انتقاد مي كنيد .تناقض آشكار كلامتان از چيز ديگري حكايت دارد.عصبانيت از كجاست نمي دانم ولي ....
ازدست اند كاران ممنونيم كه باوجود پيشنهاد هاي كلان براي معاوضه اين زمين با چند زمين در حاشيه شهر حرمت قدمت آنرا پاس داشتند و خيابان فرهنگ را به نامش ماندگار كردند نه به تجارت و پول.
آقاي اسلامي از كجا 2000 ماشين را براي 300 دانش آمز ارائه مي فرمايد؟اسلامي شهروندان حاشيه و مركز را به چه نيتي از هم جدا مي پندارد؟اسلامي كه دلسوز ساري هست كه انصافا هم هست از حرمت و قداست تعليم و تربيت دفاع بدي نبايد بكند كه اين عين دشمني است.
یک ساروی 16 شهريور 1391
الحق و الانصاف که درست میگه . امیدوارم مسولین توجه کنند .
نا شناس 16 شهريور 1391
ساري تبديل به يك فاجعه شده است و كاريش هم نميتوان كرد
نا شناس 16 شهريور 1391
درورد بر آقای اسلامی
معلم 16 شهريور 1391
آقای اسلامی دانش آموزانی که از شهر هستند و آنهایی که از روستا می آیند چه فرقی با هم دارند ،همه فرزندان ملت هستند .تبعیض شدن جای تعجب دارد.
ولی دانش آموز 16 شهريور 1391
از شهردار ساری تشکر می کنم که مجوز ساخت داد که اینجا مدرسه شود(درود یر شما که ساحت فرهنگی را حفظ کرده اید)
فرهنگی 16 شهريور 1391
از همکاران و همه ی فرهنگیان تقاضا دارم به عنوان یک فرهنگی به یاری آموزش و پرورش بیایند تا خیابان فرهنگ همچنان خیابان فرهنگ بماند.
شهروند 16 شهريور 1391
از مدیرکل محترم آموزش و پرورش تشکر می کنیم که نام فرهنگ را در خیابان فرهنگ زنده تر کرد
علی رستمی 16 شهريور 1391
آقای محترم که می فرمائید در خیابان فرهنگ باید دبیرستان و مراکز فرهنگی باشد. پس در این خیابان اینهمه پاساژ داشتند می ساختند چرا شما حرفی نزدید؟
آقای محترم- خانم محترم، این خیابان بلای شهر شد. ظرفیت آن تکمیل است.
نا شناس 16 شهريور 1391
در جواب اینکه این دبیرستان 300 نفر دانش آموز خواهد گرفت و 2000 اتومبیل برای آنها نخواهد آمد.
آیا یک دبیرستان حدود سه هزار متر مربع برای 300 نفر است؟ همین سیصد نفر از کجای شهر باید اینجا بیایند و چرا؟.
نا شناس 16 شهريور 1391
چون این خیابان دشمن فرهنگ است تمام دبیرستانها را باید اینجا بسازند؟ پس همیه ی شهدا را باید در میدان شهدا دفن کنند؟
نا شناس 16 شهريور 1391
وقتی خیابان فرهنگ آدم خفه کن شد دیگر بومی و غیر بومی نمی شناسد، این چه حرف سبکی است که شهری و روستائی؟ همه ما آدم هستیم و ایران متعلق به همه است. ساری هم مال تمام ایرانیان است، نباید ساری را خفه کنیم.
نا شناس 16 شهريور 1391
آموزش و پرورش دستور خاموش شدن توپخانه ی خودش را بدهد. اینهمه پیامهای بی حساب برای فرار از حرف حساب آقای اسلامی است. شما خراب کردید. بی مطالعه کار کردید . حالا می خواهید باز هم خراب تر کنید. از فرهنگیان کمک بخواهید که شعور و فهم و درایت شما را بالا ببرند نه اینکه لکّه ننگ شما را بپوشانند.
نا شناس 16 شهريور 1391
شما دلتان برای روستائیان سوخت و وسط شهر ساری برایشان دبیرستان دارید می سازید، این ساخت و سازهای بی مطالعه مثل همان سدّ دودانگه در فریم است که یک کاسه آب هم ندارد. هنوز هم دارید شعار می دهید.
ساروي 16 شهريور 1391
اقاي اسلامي ممنون ولي ايا جنابعالي دايه مشكلات ساري در همه مسائل هستي و بعبارتي دايره المعارف ساري هستي بچه هاي ما كجا بايد در بخوانند حتما اين مكان را واگذار تا پاساژ ساخته شود و بچه هاي ما و عزيزانمان بروند روستا هها واقعا اسلامي ممنون از ارشاداتت اگر بابلي ها بودند از مسئولين حداكثر تشكر را مي نمودند
نا شناس 16 شهريور 1391
با سلام
آقاي اسلامي بنده و خيلي از دوستانمان جزء همين بچه هايي هستيم كه از روستا هايي كه 15 تا 20 كيلومتر از ساري فاصله داشتند از اين دبيرستان در سال 71 ديپلم گرفتيم كه همه دردانه بودند ولي به نان شب هم محتاج بودندو همه اين بچه ها به مدارك دانشگاهي هم رسيدند كه محض اطلاع حضرتعالي يكي از دوستانمان به نام عادل نصيري در سال 2010 بعنوان جوانترين پروفسور برق يكي از ايالات امريكا شناخته شد. لطفا اينگونه بچه هاي روستا راخطاب قرار ندهيد
علی صباغی 16 شهريور 1391
آقایان مسؤلین آموزش و پرورش، شما که معلم هستید، چرا حرف حساب سرتان نمی شود. کار معلمی با زور گفتن و حرف بی حساب زدن و لجبازی کردن سازگار نیست. حرف آقای دکتر اسلامی از روی حساب است.
dabir 16 شهريور 1391
با سلام اقای اسلامی عزیز هویت خیابان فرهنگ به دیرستان پانزده خرداد است همانطوری اکثر افراد تحصیلکرده و مشهور دهه 60 الی 70 ساری از این دبیرستان فارغ التحصیل شدند اتفاقا اکثر افراد مستعد از اطراف و اکناف ساری هستند اگر فرهنگ دانش را ازخ فرهنگ بگیریم دیگر این خیابان را چه بنامیم نکند خدای نا کرده شما هم از مدیر کل در خواستی داشتی ولی ج رد به شما دادند
نا شناس 16 شهريور 1391
امروز روز امتحان مسؤلین آموزش و پرورش هست که آیا معلّم هستند یا معلم نما. دوست مردم هستند یا دوست نما. اهل ادب هستند یا شارلاتان بازی؟
سید 16 شهريور 1391
آقای اسلامی از بعضی نظرات برخي صاحب نظران استفاده کردی. اما اشاره ای به این موضوع نکردی!
نا شناس 16 شهريور 1391
با عرض پوزش در ارسال قبلی که اشتباه تایپی دارد صحیح آن به صورت (چون این خیابان اسمش فرهنگ است تمام دبیرستان را باید اینجا بسازند؟
نا شناس 16 شهريور 1391
آموزش و پرورش چرا دستپاچه شد؟. حرف حق اینهمه تلخ است؟ آنهم برای مرکز تربیت و تعلیم، انصاف شما کجا رفت، روزی که مراکز فرهنگی را در خیابان فرهنگ می ساختید، این خیابان در حاشیه ی شهر بود. حالا وسط شهر شد. اسمش خیابان فرهنگ است. نه اینکه تمام مراکز فرهنگی و فرهنگیان را در آنجا نمایش بدهیم. حالا هم که مرکز پاساژهای متعدد شد. آقا، آتش بس به این خیابان بدهید.
علی ایمانی 16 شهريور 1391
پیشنهاد می کنیم آقای اسلامی بعنوان شهردار ساری انتخاب شوند . . . .
نا شناس 16 شهريور 1391
آنچه به عقل آدم می رسد در خیابان فرهنگ دبیرستان لازم نیست، امّا می شود این ساختمان را به شکلی بسازند که موزه ی آموزش و پرورش مازندران بشود. هر طبقه یک سالن، نه اینکه اطاق اطاق بشود. در این صورت همه راضی خواهند شد. دکتر اسلامی هم از همه راضی تر خواهد شد. ساری همه ی عشق دکتر اسلامی است. پیش به سوی ساختن موزه آموزش و پرورش مازندران در همین مکان دبیرستان پانزده خرداد سابق.
شهروند ساروی 16 شهريور 1391
آقای اسلامی اینجا خیابان فرهنگ است نه شانزالیزه
-آقای اسلامی اندیشمند دوست داشتنی همواره در بنای شهرهای اسلامی مسجد در مرکز شهر ودرکنار آن حوزه های علمیه ومراکز آموزشی مورد توجه سلاطین بوده است ولی متاسفانه در جامعه اسلامی اندیشه های روشنفکری با بهانه های ترافیک و.... منتظریم تا به جای مراکز آموزشی وفرهنگی بازار –فروشگاه-وپاساژهابا نیات واندیشه های مادی در آن احداث گرددومسئله فرهنگی فراموش گردد.
-دبیرستا ن 15خردادبه واسطه سابقه درخشان تاریخی در شهر ساری ،بازسازی آن لازم الاجرا بوده ونبود آن عامل نابودی قسمت مهمی ازتاریخ علمی شهرستان ساری محسوب می گردد آقای اسلامی شما که طرفدار تاریخ طبرستان وشهرساری هستید لاجرم باید طرفدار بازسازی این مدرسه باشید
-خیابان بامسمای فرهنگ بی نام مد رسه 15خردادفقط جلوه گر فروشگاهها وپاساژها ی لوکس غربی است جا داردکه از مرکز علویان ،شهرساری ونام نیک خیابا ن فرهنگ ومراکز فرهنگی آن دفاع وحمایت کنیم
-این مدرسه با نزدیکی با مراکز مذهبی وفرهنگی وتاریخی وسابقه درخشان آن همچنان میتواند به تربیت مردان اندیشمند ساروی ادامه دهد.
-آقای اسلامی ترافیک مدارس ساعت خاصی است نه همه ساعت ها واگر هم باشد باید به احترام معلم ودانش وعلم تحمل آنرا داشته باشید چنانچه شهر ما تحمل اماکن وجمعیتی را میدهد که ارزش زمانی برای ما ندارد
-در خیابان فرهنگ استادیوم سید رسول حسینی با گنجایش تقریبی 3000نفر تماشاگر وپاساژهای چند طبقه بزرگ ومراکز تفریحی قبلا مجوز گرفته و یامی گیرند در مورد ترافیک سنگین اشخاصی که با قیافه های معلوم الحال دراین فروشگاه ها می لولند مطلبی از شما در رسانه ها ندیده ویا نخوانده ایم .(این مطلب فقط در مورد فروشگاه های ...صادق است نه در مورد تماشاگران فهیم ساروی)

- همه ما باانتقال زندان ساری از مرکز شهر حمایت کردیم ولی اینکه این اماکن را بامراکز آموزشی (که باعث زینت وزیبایی معنوی وعلمی شهر می شوند)وعامل نشر علم و فرهنگ است یکی بدانیم باعث تاسف است .
-آقای اسلامی شما که تاریخ ساری را نوشته اید لطفا در مورد سابقه درخشان وتاریخ 15خردادنیز مطالعه ودر مورد پاسداشت نیاکان و حفظ واصالت علم وعالم بازنگری فکری داشته باشید
-در پایان اینجانب به عنوان یک شهروند ساروی اعلام می دارم اینجا خیابان فرهنگ است نه خیابان شانزالیزه

نا شناس 16 شهريور 1391
دکتر حسین اسلامی -نام حسین برازنده ات است واقعا ازاده ای و اسلامی بودنت در کلامت موج میزند -ارادت دارم-دوست دارم-خیلی سالاری-شاد شاد باشی
نا شناس 16 شهريور 1391
ای آقا شماتازه متوجه شدید که آقایان فقط برای خدمت به سرمایه دارها وبچه پولدارها چنین تصمیماتی می گیرند
احمد 16 شهريور 1391
آقاي اسلامي اين بچه هاي روستا هستند كه عليرغم فقر ونداري عزت ملت را حفظ كردن از جنگ و جهاد گرفته تا علم آموزي .شمارا چه شده كه در نتيجه تب روشنفكري درس خواندن حاشيه شهر نشينان ننگتان شده است دست مريزاد به غيرت شما كه همشهريان خود را فقط به مركز شهر مي دالنيد.متاسفم
ايران 16 شهريور 1391
روستاييان مركز نشين اين ادبيات اسلامي را فراموش نخواهند كرد.
نا شناس 16 شهريور 1391
دامادی چرا ساکتی ؟
نا شناس 16 شهريور 1391
اسلامی دوست داریم.
مهرنوش 16 شهريور 1391
با اینکه من ساکن ساری نیستم اما واقعا به آقای نویسنده حق می دم ایشون واقعیتها را گفت و بسیار حرف درستی را زد
مهدی340 16 شهريور 1391
دکتر اسلامی همیشه چون نگهبانی بیدار ... به موقع وارد صحنه میشود.
sahand 16 شهريور 1391
اسلامی نه شهردار می شود نه به شورای شهر می رود و نه اهل سیاست است بگذارید اسلامی را در همین جای خودش داشته باشیم با اسلامی بازی نکنیم ، او یک شهروند بی خیال نیست . شهردار فعلی ساری خیلی خوب است . و اصلا" شهرداری و شورای شهر در توان اسلامی نیست ، پیر مرد را اذیت نکنید.
نا شناس 16 شهريور 1391
ممنون استاد
نا شناس 16 شهريور 1391
چقدر آدم از پرسش و پاسخهای منطقی خوشحال می شود، و چقدر حال آدم از طرح این موضوع کهنه و پوسیده و عوام فریب ساری و بابل و یا شهری و روستائی ناراحت می شود. همه ما ساروی هستیم همه ما بابلی و آملی و بهشهری هستیم، همه ما شهری و روستائی هستیم، ما آدم باید باشیم، تمرین آدم بودن بکنیم، ما ایرانی هستیم، ما مازندرانی هستیم، اتفاقاً یکی از نعمتهای ساری، داشتن همسایه ی با شعوری مثل بابل است، همسایه فهمیده و با شعور داشتن بهتر از همسایه ی ناراحت داشتن است. اگر افغانستان همسایه ما نبود بهتر بود. ما داریم مثل بچه آدم حرف زدن را تمرین می کنیم، پس طرح شهری و روستائی و ساری و بابلی یک خیانت آشکار است. حرف زدن با فحاشی کردن و دهاتی و شهری کردن فرق دارد. ساری پشت قباله ی مادر و پدر کسی نیست. ساری به مردم ایران تعلّق دارد. همین. هر ایرانی می تواند ساروی هم باشد.
نا شناس 16 شهريور 1391
عزیزم کمی دقت کن حرف انهدام فرهنگ نیست بلکه فرهنگ سازی است اگر اندکی اطلاعات داشتی و جامع نگر بودی می فهمیدی که دکتر چه می گوید و چه می خواهد؟
نا شناس 16 شهريور 1391
پیشنهاد تبدیل این ساختمان برای موزه آموزش و پرورش بسیار خوب است.
ابراهیم شریفی 16 شهريور 1391
من اهل تهران و ساوه هستم ، 45 سال است در ساری هستم و ساروی شدم بیائید همدیگر را دوست داشته باشیم ، شهری و روستایی کردن ساروی و غیر ساروی کردن خیانت است . امروز زندگی در روستاها بهتر از زندگی در شهرهاست ، آیا مثل قائم شهر که جای نساجی در وسط شهر مرکز تجاری ساختند زشت نبود ، چرا باید بگذاریم تمام شهرهای مازندران مثل قائم شهر در میان آجر و سیمان و آهن خفه شود . راه و رسم زندگی کردن را بیاموزیم بهتر است.

ابراهیم شریفی
سعیدساروی 17 شهريور 1391
نقد بسیار خوبی بود.لیکن حاج حسین جون؛ خواهشا شعار کاندیداتوری نباشد
علی ایمانی 17 شهريور 1391
آقای اسلامی ظاهراٌ تازه از خواب ناز بیدار شده اند !
آقای اسلامی در بسیاری از جلسات مسئولین شهر شرکت شرکت نموده و هیچگونه گلایه ای از وضعیت شهر نداشتند . موضوع تجزیه سبزه میدان ساری مربوط به ده ها سال قبل می باشد و یا معضل خیابان فرهنگ از حدود 12 سال قبل شروع شده است . حال معلوم نیست چه منافعی مدٌ نظر آقای اسلامی قرار دارد که با الفاظ بی ادبانه زبان به انتقاد از مسئولین شهر و استان گشوده اند . همیشه گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است ولی من فکر نکنم آقای اسلامی صلاحیت پیشگیری یا درمان مسائل شهری را داشته باشند .
علی 18 شهريور 1391
همینکه یکی پیدا شده و حرف حق می زنه به نظرم دیگه مهم نیست به چه هدف و انگیزه ای بوده، باید همچنین آدم هایی رو تحسین کرد.
فیضی 19 شهريور 1391
آقای اسلامی ضمن عرض ارادت به شما آیا مشکل ترافیک و وضعیت اجتماعی خ فرهنگ مدارس اند ؟ یه مدرسه که اداره ناحیه یک شد . یه مدرسه دیگه هم تلار فرهنگیان شد . ... این یکی رو اداره کل در نهایت صاحب میشه ؟ شما که دلسوز ید چرا نمی گید اداره کل از خ فرهنگ برود چرا اداره کل راه ترابری که حتی یه جای پارک ندارد منتقل نمی شود . ما ساکنان کوچه های اطراف از ماشین های با آرم اداره راه که در کوچه و جلوی دروازه مان پارک شده اند به ستوه امدیم شما رو به خدا اگر دلسوزید و دنبال مسائل خاص نیستید . همه جانبه نگاه کنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.